Monday, September 28, 2009

salam aidilfitri...hadiah aidilfitri yg sgt brmakna..

selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin diucapkan kpd seluruh umat Islam yg menyambutnya tdk kira samada didlm keadaan yg gembira ataupun menyedihkan..

raya kali ini tidaklah banyak bezanya dgn raya2 thn lpas..
semuanya aku sediakan ala kadar saja..
tdk sehebat thn2 sblm ini.

mungkin aku sudah mulai sedar bahawa hari raya bknlah sesuatu yg perlu kta sambut
dgn mnghbiskan wang sebnyk yg mgkin..
tetapi ckuplah sekadar menghabiskan waktu mmbantu ibu didapur utk menyediakn mknn bt
santapan pd hari raya..
mmbntu ibu mengemas dapur sehingga mengabaikn perkara2 yg tdk brfaedah yg sering aku
lakukan sebelum ini...

sudah bberapa thn aku tdk berkesempatan menunaikan solat sunat hariraya aidilfitri
atas sbb2 tertentu yg mnghalang aku drpd menunaikannya...

pada hariraya kali ini..semuanya agak kelam-kabut..
aku pun tdk tahu mengapa..

tp kegembiraan hari yang mulia turut sgt2 dirasai kerana kepulangan semua saudara-maraku yg tinggal jauh dr negeri Jelapang Padi ini...

pada hariraya pertama..aku dpt berkumpul bersama seluruh ahli keluarga sebelah ibuku pada pagi hariraya pertama tersebut..
yang terkilannya..tam dan cu sekeluarga tdk dpt menyambut hariraya pertama dgn kami semua krn menyambutnya bersama keluarga sebelah pihak suami masing2..

walaubagaimanapun..
aku sgt menghargai hariraya yg ku sambut scr sederhana pd tahun ini...
Alhamdulillah...

Hadiah hariraya...
gembiranya hati saat abah membuat keputusan utk membelikan sebuah hadiah idamanku...
tarikh keramat itu merupakan 25 September 2009, 1 hari sebelum hari lahir abah..
tdk kusangka rupanya abah mengambil serius akan minat baruku itu...
aku terharu..sgt2 terharu...

aku namakan hadiahku itu Aliff Mikhail..
Aliff mewakili permulaan bagi segala yg bakal aku lakukan melalui Aliff..
Mikhail merupakan nama malaikat...malaikat yg sentiasa taat dan patuh kpd suruhan Allah S.W.T..
begitu juga harapanku terhadap Aliff Mikhail..
aku mahu dia sentiasa menjadi milikku...

Aliff Mikhail..lahir dr sebuah impian indah utk memilikinya sejak beberapa ketika dahulu..
kini aku telah memilikinya..
Alhamdulillah...
semuanya kuasa Allah S.W.T yg mengizinkan aku memilikinya...

Aliff Mikhail..sebuah kamera DSLR Sony Alpha A300...

No comments:

Post a Comment