Wednesday, May 13, 2009

shashburii

long time not see
yay! akhirnya final exam tlah tamat n now aku kt umah.
tgah menikmati cuti.hehe..dont be very happy.waiting 4 the result is not really good.gaagaa.
duk umah ap blh bt? mkn+tdo ke? nope!
sebagai seorang anak + perempuan lak tu.dont 4get about ur responsible towards family okie?
haha...i am happy to be a woman! im proud of myself bcoz i can do things that other people cant do.
membina keluarga yg bahagia adalah impian setiap manusia.begitu juga aku. even without a husband or children..aku membina keluarga yg bahagia dlm keluarga aku sendiri.
blk umah ni aku nk senangkan hati mak n abah. nk tlg apa yg ptut without mengharapkn apa2 balasan.
sebagai seorang anak,aku tahu tanggungjwb.n tanggungjawab itulah yg membuatkn aku sedar diri.
aku kagum dgn cara mak n abah mendidik kami adk beradikbg abang,eila n nabil aku xtau la.
tp dr pihak aku, aku rasa mak n abah da best.
dulu bla mak suh bt tu bt ni, aku kutuk dlm hty pastu aku ngokngek2.
skrg ni bla aku msuk u n im looking 4 other people..aku tau yg aku bertuah krn dididik dr kecik mcm yg mak bt dulu2,,
aku mmpu bt semuanya dgn didikan mak.
aku ingt pesan mak xkira apa time pun.aku msti teringat kata2 mak.
"anak dara kena rajin, anak dara kena itu..kena ini.."
pnatnya jd anak dara tau x? tp tu semua nikmat n kurniaan Allah s.w.t.
jgn pertikaikan.
bg aku..blajarlah setinggi mana pn wahai kaum Hawa, anda pasti ke dapur juga.
aku xrespect pmpuan yg xsuka msuk dpur.what kind of women tu?
jgn penah ubah tatacara Islam n jgn pernah ubah adat istiadat melayu.
berpeganglah kpd kedua-dua perkara ini, hidup anda pasti bahagia.
aku xkisah lah klu org nk ckp 'zaman tlah berubah' tp bg aku, perempuan ttp perempuan.dpur prlu dijejak.tugas perempuan ttp tugas perempuan.
mr.mama? mcm mana 2? bknnya xok.tp mcm xbest kn? haa..korg pk la sndri.
mak! thanks cos teach me how to be a good 'anak dara', a woman, a wife n a everything mama!
abah! thanks cos teach me how to be a strong woman n to be an iron woman.

jd..ingtlah wahai wanita diluar sana.peganglah tanggungjawab anda sebagai seorang anak, isteri dan ibu dengan sebaik-baiknya.
InsyaAllah akan mendapat kebaikan di akhirat sana...
Wassalam..

No comments:

Post a Comment