Wednesday, November 24, 2010

Dinner untuk Nabil...

the story begin...

td tgah aku baca Quran, abah aku panggil ckp Nabil lapaq.

so aku pegi la kt freezer bwk keluar sosej n bebola ayam *plan nk bt nasik goreng cz dlm periuk nasik ada separuh lagik.

then Nabil kata dia xmau nasik. ok fine!

dia kata " kak. adk nk dinner la mlm ni.. " < ni before dia melangut depan peti ais tgk apa yg aku nk bwk keluaq dr freezer.

***haha kemain kau dinner bagai***

"kak, adk xmau mkn nasik goreng la. kak bt burger la. "

then aku tgk la roti burger yg kt dlm freezer tuh, perghh! keras semacam jerk! boleh lembut ke pas goreng nih? *aku xsebegitu yakin yerp!

fine.. adik punya psl kn.. haishoooo....

"adk nk roti sosej la kak yu" PULAKK DAHH!! grr!

aku pn jwb dgn baiknya *maklumla mood tgah baik bru bis baca Quran katakan.. "roti ni roti burger, bulat la syg. mana blh nk letak sosej."

"boleh la. nnt kak yu potong2 la sosej tu." BAGAIIII!!

amboi,amboi,amboi.. pandai kau ngajar aku!

adoyaii.. Nabil.. Nabil.. Kau memang adik Nabil Raja Lawak la! hahahaaa~

ok la.. tgah menggoreng tuh. Along (czin) aku mai.. "kak yu! tam ajak mkn spaghetti!"

aku pn menampar dahiku sendiri "ALLAH... kak yu lupa tam ajak msk spaghetti tadi!"

"takpa. tam msk dh. kak cik tlg.. kak yu jomla p umah tok."

"ok2. along blk dulu. kak yu skt perut la habaq kt tam satg kak yu p na. bg mat bin (Nabil) mkn dulu."

"Okeeeyyy...!"

so.. adegan menggoreng-goreng berlangsung lagikk..
huhu..
roti tu tak maunya lembut. tetap sekeras kerikil.
haha... Nabil melantak jugak.. Abah pun sama naik!
mak aku ckp jangan roti tu keras.. abah gigit. dia kata sedap! hahaa.~
aku tnjuk jari bagus kt abah! jarang sekali dpt pujian bab mskn dr abah *walhal pujian tu ptut dibagi pd freezer yg tlh bekukan roti tu! hahah!

aku dh menguap sepuluh kali ni.
tidur dulu lah ye.
jgn lupa baca doa sebelum tidur!
daaa...~
nite~

ASSALAMUALAIKUM w.b.t...

No comments:

Post a Comment