Thursday, December 2, 2010

Penat is nothing when duit is coming...

Kalau nk ckp psl penat..
Akulah insan yg sgt penat.
penat dlm smua hal.. smua kategori.
ya, aku ni gila kerja or dlm bhsa inggeris, workaholic!
aku sgup penat, skt demi mengejar impian! mengejar wang!
aku mata duitan? yup! thats me!
tp aku gilakn duit aku.
bkn duit org lain dan bkn jg dr sumber2 yg tidak halal...
kerana sesusah mnapun, aku hanya mencari yg halal...
yes.. thats me!

so..
xkira sepenat mnapun, aku akan terus jd insan yg tabah.
kerana bg aku.
ketabahan.
kesabaran.
itulah yg akan membawa kita ke jln kenikmatan yg xterhingga.
jdlah insan yg sabar dan tabah...
bg melalui liku2 kehidupan..percintaan....
kerana itu semua bakal menjanjikn yg terbaik dlm hidup kita.

hah?? apa aku merepek ni??
nampak sgt aku dh sewel.

so now..
aku dlm planning.
planning utk masa depan.
kahwin??
NOPE!
its only about me n myself! ok?
hehe...
btw, aku dh mula memikir dan merencana masa dpan aku.
klo sblum ni aku hnya nk berserah kpd takdir yg menetapkannya
tp skrg,
aku sudah pnya rencana tersendiri.
apa yg aku ingin buat di msa dpan
and.. bagaimana hdup yg aku mahu..
ya... aku dh ada plan!
tp itulah kan...
kita hnya mampu merancang namun DIA yg akan menentukan segala2nya.
aku redha dan tetap berdoa smoga apa shj yg sdang aku rencanakn dpt aku jlni dgn baik.
aku sudah boleh nmpk byang2 sendiri di masa depan.

biarlah skrg aku bersusah ckt..
biarlah aku dgn apa yg aku ada....
janji aku xmnyusahkn org dan
janji aku adalah utk bantu family aku!

mak dan abah dh byk sgt bersusah sbb aku..
so tba msanya utk aku pulak ambk tanggungjwb jaga depa..
jga Nabil yg still kecik.
Nabila aku xrsau sgt.
smoga dia dpt sambung blajaq kt oversea..
sbb tu cita2 aku.
aku nk tgk dia p oversea.
aku rasa keputusan yg aku bt xsalah.
sbb sbg manusia.. hty aku ikhlas..
tidak lgsung rasa terbeban mahupun ketinggalan...
asalkn mak dan abah xpyh ssh2 lg.
biar aku yg mengalah..
sbb aku nk tgk Nabila n Nabil sukses!
itu yg aku nak!
aku nk hdup dgn plan yg aku dh bt..
kahwin jauh sekali..
biar adik2 aku lepas dulu.

bkn aku xpercaya kt abg aku.tp abah aku sendiri pnah kata kat aku..
"nanti klu abah dh tua.. dh xlaqat nk bela Nabil dh... xmampu lg dah.... Kak jagala Nabil na.."
='(
sedih dan terharu aku dgr kata2 abah aku tu. dia kata dia lbih percayakn aku dr abg aku.
yalah. abg aku tu laki. esok2 klo dia kawin... klo bini dia xmo bela Nabil kami nk kata apa lg.
aku janji sesusah mnapun aku! NABIL ADALAH TANGGUNGJAWAB AKU!!

semoga aku mmperoleh kehidupan yg baik d msa dpan krn aku tak mau adk2 aku prlu bergantung hdup pd mak dan abah aku sgt., biar aku jd kakak yg berjanggungjwb.
biarlah.. janji adk2 aku dpt hdup sempurna dan dpt bljar smpai PHD klo boleh.

aku kejam pd diri sendiri?
tak....
aku xkejam.
tp aku cuba merantai apa yg sepatutnya aku rantai...

cinta??
jauh sgt utk aku capai.
mungkin xada..
mugnkin lambat..
mungkin ada..
mungkin cepat..
aku xkisah.
yg penting skrg biar hty aku kering dlu
aku xnk bukak hty utk sapa2 pn lg.
tgk org lain bahagia, hepi.. mustahil aku xjeles.
tp apa aku nk bt..
KKG bkn utk aku..
MN jauh sekali..
AF lg laa... entah di mana dia skrg.
inilah antara lelaki2 yg plg aku cinta dlm hdup aku tp sygnya..............................

so...

KURANGKAN KOLESTROL, TINGKATKAN STAMINA!

Assalamualaikum w.b.t ................ I LOVE ALLAH!

No comments:

Post a Comment