Wednesday, December 15, 2010

syoknya di Hatyai!

i juz arrived home last night for my family short's vacation to Hatyai.
it was very nice & enjoyful days.
i'm sooooo happy to see the new environment & got new experience.

hah! apa jadahnya brckp bhsa inggeris nih!
saja gedik kn.
biaq ar kn.
huhu...

mmg sgtlaaah best dpt bercuti kn sekali sekala even in a short time pun.
and.. dis is 2nd time aku ke hatyai.
1st time dlu dgn family faris smua tuh pacek kerul..
hem...
kali ni komboi 2 bijik keta ja.
ngan mak teh sblah abah sefamily.
syok weh...
1st day smpai ktaorg rht dlu tgahari tu kt hotel Mayflower.
ptg tu ktaorg jln2 keliling kota..
JALAN OK. BKN NAIK SEBARANG KENDERAAN.
smpai naik lenguh kaki ku..
dan.. utk ptg tu aku hnya beli sebalang kacang thailand feveret aku yg halal tuh.
aku suka prisa bbq. so nice.
and terselamat duit aku sbb abah aku byrkn.
hrganya 40 bath bersamaan rm4 cmtulaa..
aku tukar aritu nilai matawang siam dh naik ckt.
sbb aku tukaq duit RM100 dpt cuma 95 Bath..
dlu RM100 will be 100 Bath...

pastu blk ke hotel lgik.
dan kul 6.30 cmtu ktaorg naik tut2 g makan kt dpan hotel president.
sdap gila dging bakar dia.
yg pling aku suka adelah OTEK!
veeeery the nice oh!
otek. otek.. otek.... nk mkn lagik!
xpa.. hatyai dkt ja... huhu...

dan malam tu aku dh trtdoq mlaih nk kluaq. melentang smpai subuh..

pg tu kotaorg bekfest kt Salma. kedai mknan yg halal lah of cos.
aku mkn roti tisu... sdap gila! heheee...
and then.. pastu ktaorg g pasar (market) tmpt yg wajib pegi ar klu p hatyai.
kt situ smua benda pn ada. ko nk apeee... crila.

abah, abg, eila bli jersi.
abah tnya aku nk dak.
OF COS NO, THANKS!

dan.. aku xdak mood nk bli apa2 melainkn tringin nk bli selipar keyboard tuh..
tp ralit sana ralit sini. aku bli beg...
pastu bli sepit rmbut cenderhati
pastu bli bju tdo
ngan sluar pendek sehelai 5 bath. ssh sgt nk dpt sluaq cmtu aku balas 2 teroih warna plak takley blah.. hijau terang ngan pink terang. hambik ko. hahah!

ehemm. d cni aku nk bgtau yew bahawasanya org2 thailand sgt n mostly HANDSOME.
ya. aku sgt kegatalan.. kahakhakahhhh... lantak aku ar..

tgahari tu ktaorg blk hotel then teros checkout.
p Songkhla plak.
tgk ikan duyung bagai..
wahaha.best jgk tp aku benci byk anjing sial kt pntai tu.bodoh btul!
dan lunch kt kdai Muslim kt situ.. nma pa tah fatimah kot.. huhu...
then..
ktaorg blk ar..
singgah smyang kt masjid apatah nmanya. lupa udah.
and then ktaorg singgah Danok.
mkn daging bakar.
pakteh aku ni mmg suka sgt mkn dging bakaq..
aku mkn bihun goreng.
sdap. xpedas n ckup rasa.
juz nice tawu...

and.. lastly ktaorg pn habishhhh la citanya...

SALAM... =)

No comments:

Post a Comment