Sunday, March 20, 2011

dah gatal dah...

sedih jek bla dh dpt rasa kta ni rupanya berpenyakit GATAL. GATAL oke...

sbnrnya ALERGIK..

1st thing yg aku dpt detect stiap kali aku mkn aku akn jdik GATAL adeeeelah...
ini dia!


dlu aku suka sgt simpati kt org yg alergik mknan laut ni.. tetapiiii bila kena kt aku.. (sapasapa nk simpati takk??!) uhukk.. sedih beb xdpt mkn benda2 cmni. kena asing2kn if ada lam mknan.. rasa sebak jek (heh.. poyo giler! bknnya mati pn ko xleh mkn. kut kau mkn bleh mati adela.. hahahh)


kemdian ko tau2 la kan if hang ALERGIK makanan laut.. so terpaksalah jauhkan diri drpd mknn2 cenggini.. ce korg skrol, ce korg skrol!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TADAAAA!! mmg nanchos betoi!


tidakkk lama kemdian.. dptlah pula 1 lgik mknan yg terpaksa aku johi (jauhi)...
ni pebret aku sesangat!! ayoookkkk.. !!



ya. ia adelah daging oke..

lani aku bru tersedo.. evtime aku mkn dging, muka aku akn gatal2. (tempat lenn???!) oh no! xderkot.. yg aku gatal sgt merenyam rasa cm nk lempang adelah bahagian2 pipi kt muka aku. so konklusinya, aku perlu menjadi vegetarian??!!! KOBIARBETUUULLL!!

tp benda ni bla aku mkn still oke. meaning, bendani xmenggatalkan aku dan aku xalergik mender2 cmni. hahhaaahaaaaaaaa.. (GELAKSEPUASATI)



pastu ini lgla den buleh mkn..


dann kemdiannnn..

ko mknlah bebenda ni..... (UTK KESELAMATAN DAN KESIHATAN ngko)

muahahahaa... skrol jdn xskrol!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ni adelah COULIFLOWER. dlm bhsa melayunya adelah KOBIS BUNGA...


ni pulak ASPRAGUS.. pebret ai ni uolls.. tp mahal nak mamf**! bayangkan bru2 ni aku beli seiikat (konfem xkenyang) RM 4 lebih. hoih gila mahal!



ni lgik satu. tp aku kurg gemar. benda ni elok utk kurangkn risiko mendpt penyakit cancer.. silakanlah kwn mengamalkan memakan ini sayur. namonya.... BROKOLI!


ni pulak sedap jgk klu dibuat sayuq campuq. aku xtaulah if ada org yg xsuka mkn benda2 cmni.. namanya BABY CORN. knp? sbb dia kecik so refer to baby.. kan dh mcm jagung so toksahla tnya pasepa or ada org nk kena lempang! hahahhh


KARUT! KARUT! MENGARUT! hah.. bikin kontroversi ja. haha.. ini namodio CARROT.. dlm bhsa MELAYU kita.. LOBAK MERAH... hehee.. sedap bt ngan bihun goreng nih. hehe


ni plak pebret aku yg terulung.... CABBAGE!! here I come!!! hahah.. dlm bahasa MELAYU kita.. adelahhh.. KOBIS.. sodap dibuat goreng. bubuh kunyit je pn hokey what!



aku manusia yg suka jenis2 sayur cmni. keras2. if lembut cm sawi semua tu aku kurg layan... so aku mmg kurang sihat mental ckt. muahahahahaaa!! (jgn gelakkan aku!) dem!

oh.. entri aku kali ni dr topik GATAL berubah menjadi topik MARI KENALI SAYUR2AN! muahahahahaa.......

sekian sj dr aku...

p/s: kulit boleh cntik eh weh bla mkn sayur2an?? guaaa mauuu..!! haha

ASSALAMUALAIKUM W.B.T.

.....

3 comments:

  1. mari cintakan sayur-sayuran..very the sedap u olsss..

    ReplyDelete
  2. ayu kje upload gmbr mkanan je..huhu..lapar..huhu..sedap yg ayam panggang 2..huhu

    ReplyDelete
  3. eyza: sedap kan? kan? i loike... hehe
    che ar: saja ar nk bg hampa teliuq.. hehehe

    ReplyDelete