Tuesday, March 1, 2011

Future & Husband?

smua org ada angan2. ni bkn angan2 kosong. ni angan2 or lbih tepat gambaran korg utk msa dpan n husband korg nnt.

jom kita semak apa yg aku angan2kn! muahahaaa

Future:

1. xperlu terlalu gah, kayo-rayo, harta melimpah-ruah. xperlulah smpai aku ni pkai beg Louis Vuitton, Gucci bagai.. ckuplah sekadar beg yg harga rm100-200 udah ler.. (aku klu pkai yg rm40 below, ckup 3 hari dh rabak. silap2 bru 1st day guna dh tercabut butang la zip la. hampeh ganas. bini sapa ni? wakakaka)

2. xdelahh aku expect nk pkai ksut Clarks. as long as ada kasut yg jenama Bata yg blh tahan la 4-5 bln ckup. tu pn sbb belasah hari2. klu x.. tahan la kot setahun. xpun tahap plg mampu aku ckuplah mmpu beli Crocs., sbb manusia stail ganas cm aku ni mmg memerlukan Crocs pn. sbb setaun aku pkai Crocs pn xrosak (kan kasut plastik tu. cuma tapaknya jelah haus)

3. pekerjaan aku? aku hope dpt kerja yg bkn sekadar duduk di ofis.. (arghh.. bosanlah! tanakk) aku nk kerja yg sekali-sekala kna kluar. so dat aku lmbt nk bosan dgn kerja cmtu. klu blh dpt kerja kerajaan pn bgus gak. tp sure aku kaki langut jek klu kerja kerajaan. then badan aku tambah lemak, lemak dann lemak. NO WAY!

4. kereta? hahaaaa.. aku target takat SUZUKI SWIFT nak warna kelabu tuuu boleh ajerrr.. haha.. paling koman pn aku nk la jugak dan jugak pakai MyVi... hehee klu pling lebih aku harap laki aku blh sponsor. pkai Lotus ke annn. wakakaka~

5. bidang fotografi aku akan lebih mendalam. tu yg aku hope sgt. bgus jgk klu aku blh jd freelance photographer so dat aku blh kumpul duit nk bt belanja kawen nnt. wakakaka!

6. salooN? rugi akn aku tinggal separuh ja belajaq dandanan rambut takk abis.. so dat klu aku dpt diploma tu... blh la jgk aku bkak saloon bergerak utk kengkawan aku. so charge komfem rendah. xpelahh. sekali-sekala aku kna gak wat amal jariah....

7. penulis? hhaaa.. ni bidang pebret aku. kdg2 ada jgak idea aku mati tp hty aku msih ttap pd penulisan. so aku nk maju dlm bidang ni dgn nama AYUNI BITTER. wakakaaaa...

8. badan? so future aku badan haruslah kurus (bkn melidi) tp kurus n seksi gituuu uolls.. hahah.,haruslah kurus tp msih berisi. aku nk bdn yg ada muscle gaya2 pmpuan t. xdeerlah musclenya besaq gabak cm laki tu. (eh.. blh wish2 je ke nk bdn nih? hampeh je kau)

9. haruslah hidup aku ada rumah. rumah xpyh la rumah yg gilos the bomb cm istana Dato' Siti n Dato' K itu.. haruslah klu nk cmtu suamiku yg sediakan. wakakaka~ sekadar sebuah rumah fully furnished (dh mcm umah sewa lak kn) hahaa.. cukuplah. jnji RUMAH TU AKU YANG PUNYA (bkn sewa).

10. anak? ok.. ni klu bab dh kawen. anak haruslah ada 3-4 orang. 2 laki 2 pmuan. yg sulung ofkos aku nk laki. tp klu blh biaq kembaq. 2 kali beranak dpt 4 org anak. wakakaaaa~ hahaa. gilos.. pukal ke apa? haha. so psl anak ni xkisah sgt tp at least 4 org lah klu blh.

11. bercuti? haruslah setiap tahun. setahun sekali msti kna p bercuti oke.. dlm negara pn xkisah.

12. wedding? aku xnak wedding yg very the habis duit kalah Dato' Siti. (eh.. pesal asyk sangkut ngan Dato' Siti? haruslah sbb dia je contoh terdekat.. alangkaann siti tu sedara ko kan?? muahahahaa...) klu takat kenduri mcm mak abah aku dok biasa bt tu pn dh besar rahmat. tp klu rezki aku takat kenduri kesyukuran jemput secebis dua manusiaaa pn xpaaa... asalkan bernikah sudah. janji smuanya halllallaaann toiyiban! kan? kan? kan? klu nk wedding beso2.. encik hubby haruslah sponsor! muahhahaaaa...

Husband:

1. budi pekerti haruslah mulia

2. stok ustaz2 rock ni mmg taste aku. xdelahh alim sgt n xdelaah rock sgt. sedang2 gitu. biar ilmu penuh di dada tp xperlulah yg nk berserban doplohpatjam. kang kena lak aku pakai jubah kan? huhu.....

3. berduit? waahaaa~ ni ckuplah dia blh bg aku anak-beranak makan, pakai, tempat perlindungan.. xpayahlah nk mewahkan aku dgn gelang Cartier yg riban2.. (muahaaa. tp klu nk gak bg aku sembat jek. kahkah!!)

4. kereta? bg aku benda tu bkn 1 kehendak dh utk zman skrg ni. dh jd mcm keperluan. ya. nnt aku sakit nk g hospital cmna? keta aku mna blh pakai. kangggggg..... xnak2! biar ada 2 kereta so dat aku xnyusahkan dia nk g kerja nk kena hantaq aku. tp... best jgk klu aku p qeja nek moto scoot. haaahh bang! kau pegilah naik keta kau! muahahahaa...

5. mr. hubby aku tu haruslah makannya xberapa nk memilih. aku jamu apa semua dia hadap! kuangkuang! jgn nk memilih jgn nk cerewet! yg paling aku suka hubby yg xsuka mkn di luar. okey!!

6. blh didik aku dlm soal agama.

7. blh lenturkan kedegillan aku dgn kelembutan yg dia ada. bkn nak marah jek! huh! xkuasa ai.....

8. pentingkan kesihatan. klu blh hari2 kena exercise! dgn aku... aku sekali! muahahahha~

9. haruslah rajin ke masjid. setiap Subuh mesti p masjid oke bang.. hahaaa. aku xpe dok umah. bebungkus ngan kain selimut. hahaaa

10. hormat orang tua especially parents aku n parents dia.

11. haruslah mencintai aku xmelebihi dia cintakan Allah dan Rasul serta ibu bapanya... ='(

12. tidak suka berleter (mcm aku). tidak suka marah (jugak mcm aku) wakakaka!

13. bknlaaah perfect man. tp seorang yg nice dah oke.

14. wajah xyahlaaa ala2 Ashraff Sinclair sbb aku geli tgk mamat tu. xyah jgk ala2 Ashraf Muslim sbb xpelahh aku dh frust nengok mamat tu. ala2 Edry KRU pn oke jgk. heheee.... yg pnting aku mmg suka yg pakai spek.

WAHHHHHHHHHHHHHHH.....!!! BANYAK GILOS KO BT SENARAI!

apa kau hengat smua ni blh dapat ke??

KAHKAHHHHHHHHHHHHHHHHH..!!

xpelah. harap jelah. doakan. INSYAALLAH AKAN DIMAKBULKAN SUATU HARI NANTI.

sekian dr aku...

Assalamualaikum w.b.t.

...............

2 comments:

  1. rsa lwak lah bca nih..huhuh...mostly prempuan nk the same things jh kan..huu!~

    ReplyDelete
  2. kak red: ahahahaa.. of kos ler pmpuan ni tastenya sama ajer... heheee

    ReplyDelete