Sunday, February 27, 2011

It's Breast Cancer

for the 1st sekali...
aku doakan ibu kpd member aku Megat Nazrin yg kini sdg menderita skt barah payudara... agar dikurangi penderitaannya itu.
eventhough mgt ni bknlah dikalangan kwn baik aku.. tp aku care psl dia.
tkejut bla smlm dia bgtau yg dia ambk cuti khas kt uitm.
then when i ask him.. why he need to take that leave? the answer is 'ibu sakit..'
aku pn tnya.. skt apa? and when he told me that BC aku teros jd teringt kat mak angkat Nabil, Mak Zah yg dulu pnah menderita pnyakit yg sama, BC.
then aku sembang2 dgn dia. bg kata2 smgt. entah cmna blh tetiba jd penasihat plak..
tp seriously.. mak kannnn.. anak mana yg xsyg mak? xtaulah aku klu ada anak yg xsygkn mak...

'megat nmpk hepi sblum ni sbb nk berlakon je dpan ibu..'

dia mmg anak yg baik.

aku ckp.. xpe.. mmg kna tnjukkan kekuatan kta pd org yg sdg dilanda musibah spt itu.
dia berkali 2 thanks kat aku tp bg aku.. thanks tu xperlu sbb 'kata kawan...'

smakin lama smakin xbermaya plak ayat2 yg dia taip
mungkin sdg risaukan ibu. ya. pastilah dia risau ibu dia.

tp aku yakin megat ni kuat semangat bdknya..
nk bg harapan n semangat kt dia.. aku citalah psl dia Mak Zah yg dh sembuh 100% from BC tu. dia pn mcm xcaya. katanya... 'igtkan BC ni xde cure melainkn operation'..
aku nk suggestkn susu yg Mak Zah minum tu.. aku tnya mak aku td tp tgkla dulu... klu ibu megat look like really need it.. aku akan desak suh mak tnya Mak Zah.. xsalahkn berkongsi? huhu~

iklan... >> knp aku care sgt dgn megat? jwpnnya "I CARE TO EVERYBODY. IF U IN DIS CONDITION.. OF COURSE NASIHAT YG SAMA AKN AKU BERIKAN. DUN WORRY."

aku pn ada cita kt megat bout bomoh kt Perlis tu but dia pn cm xcaya. aku pn entahlaaa.. blum penah lg tgk dpan mata. klu tgk mb blh caya. tp itulahh.. zman dh moden skrg. perubatan cmni org pndg pn tidak. tp klu bomoh tu... utk buang2 hantu tuuuu haaa. cayalah jugak! ni ilmu ghaib. dokter plak yg xblh rawat penyakit ilmu ghaib ni...

tp bg aku.. apa2pun haruslah bersandarkan pada agama Islam yg sdg kita pegang. jgn terpesong dan.. haruslah percaya dan byk berdoa dan memohon pd Allah s.w.t. yg maha berkuasa...

Kun Fa Ya Kun.. maka terjadilah apa yg dikehendaki olehNya....

ok.
megat pn nmpk gaya tdo awal smlm. insyaAllah aku akn tlg apa yg ptut.
xdpt tlg curekn ibu mgt pn.. at least aku nk curekn hty megat... biar dia rasa ok ckt..

maaflah klu entri kali ni kurg menyenangkn sesaper..

pg ni ibu megat dh nk bt operation. mb skrg dh ada dlm bilik bedah.
aku doakn ibu megat cpt selamat dlm pembedahan n cpt sembuh..

ibu dia dh Stage 3. sel tu dh 7cm. risau jgk aku.

xpelah. aku doakan ibu megat... aku tau nmanya tp terlupa lah..

Mak Cik.. cptlah sembuh n kuatkn semangat. !

insyaAllah...... smuanya akan pulih spt sediakala... =)

sekian dr aku...

Assalamualaikum w.b.t.

................................

No comments:

Post a Comment