Monday, March 21, 2011

kisah dulu-dulu...

al-kisah pada 12hb Oktober tahun 1990.. lahirlah seorang bayi comel yang kurang sempurna sifatnya....

diberi nama.. S*** N***A ***N*.....

alahai.. nk bt mcm si kancil bercerita la pulak..
oke. santai aja ya kwn2..

ni cerita aku time dolu2...

actually aku ni dilahirkan bknlah perfect sgt. maksud aku bkn xperfect dr segi cacat di mna2 bahagian..
aku xperfect kt bahagian hidung sbb.. batang hidung aku ni mcm xdak..
tau kan batang hidung yg ditengah2 antara mata tu?? if korang xtau. sila raba skrg! hahahahahhh...

so mata kanan n mata kiri aku ni cm direct ja. xdak pemisah kt tengah2..

sedih kan wei? sedih kan???

tu semua qada' dan qadar Allah s.w.t... mana boleh nk remeh2kan.

tp mujuqlah parents aku cpt bertindak. depa cri bomoh yg blh ubatkan aku..

dh besaq2 ni brulah aku jumpak dan kenal bomoh tu..

kebetulan.. abah aku beli tanah dekat dgn Kg. Baru Sg. Tiang.. tanah yg abah aku beli dr sorg sedara (Cik Lah) tu depan sekali, dekat ngan main road. dan.... jauh ke dlm hutan getah adelah rumah bomoh tu..

time pegi berkebun dulu, ada sekali tu dia singgah mai kt kami otw dia nk blk umah... eheh.. aku tgk.. muda lg bomoh tu.. aku bajet tua2 dh.. pakai serban ka semua tu. sekali sempoooi ja bomoh aku tu.... pakai jeans ngan t-shirt ja.. umuq dia masa tu aku qasa muda lbih kurg 5 taun muda ja dr abah aku. so ko bayang ar... time dia ubatkan aku dulu tu.. gamaknya umur dia brapa?? aku bajet dlm 20-an.. TERRORRRR KANNNN????!! heheheee.....

Alhamdulillah skrg ni.. hidung aku pn mcm hidung org lain...

kadangkala Allah s.w.t.. memberi tu.. utk menguji kta dan sejauh mana kita bersabar dan mampu berusaha.....

aku bersyukur sgt2 sbb parents aku concern eventhough time tu aku kecik ja lg. Kak Dilah ngan Pak Janggut tu mmgggggg terbaiiiikkklah! heheheee =D

so.. skrg aku rasa, aku dh cukup hensem.. hehehe *sengih....

sekian sj entri kali ni. takde pape yg best pon kan?? ni just nk cerita ajer.. yelahhh.. mana ado org perfect kt dunia ni.. entri ni jgk sbg diari aku so dat nnt dh beranak-pinak.. anak2 aku blhlaaa tau mak derang ni camnooo.. (eheh.. tp pas kawen, entri yg carut-mencarut kena delete) hahahahhhhhhh!!

HAVE A NICE DAY KAWAN2.. LEBIU SO STROOONG!

Assalamualaikum w.b.t.

.............

4 comments:

  1. hikhik...lawak la ayu ni..btw, ayat last 'i luv u so strong' aku tringt ms skolah dlu ade bdk laki ni kim salam kt aku dia ckp 'ILUSM, ILUSS' kehkeh

    ReplyDelete
  2. che are: amboi.. bdk laki tu gatai no nk ngorat ang.. heheheee =D

    ReplyDelete
  3. haha...la ayu xdak batang hidung kaa...xprasan pun...cantekkkk ja tngok....huhu

    ReplyDelete
  4. nisa: dlu la msa kecik.. dh berubat.. hehe... cantekk ke? eheh. xder duit nk blanja mkn. huhu

    ReplyDelete